Heropstart horeca: richtlijnen voor klanten

Om de heropening van de horeca te begeleiden heeft de FOD Economie een gids met tips samengesteld om de restaurant- en café-uitbaters te helpen hun activiteiten in veilige omstandigheden te hervatten. 

Nu de piek van de corona-epidemie in ons land achter de rug is, heeft de overheid beslist om de derde exitfase in te voeren. Dat betekent de heropening van de horeca én een bubbel van 10 personen. “We zijn begonnen met alles te verbieden” vertelde Sophie Wilmès. “Vanaf 8 juni kunnen we anders redeneren, alles zal worden toegestaan.”  Gaan uit eten mag, maar onder strikte voorwaarden voor zowel horeca-uitbater als klant.

Richtlijnen voor de klant

Enkele van de richtlijnen voor klanten:

  • Reserveer zo veel mogelijk op voorhand
  • Kom niet naar de horecazaak als je ziektesymptomen vertoont
  •  Volg de instructies van het personeel én de richtlijnen die geafficheerd zijn in de horecazaak
  • Hou 1,5 meter afstand van het personeel én andere klanten
  • Beperk uw verplaatsing in de zaak. Verplaats je enkel van en naar de toiletten
  • Hoest en nies in je elleboog of in een papieren zakdoek die je onmiddellijk weggooit in een vuilnisbak mét deksel
  • Betaal zoveel mogelijk elektronisch of contactloos

Steun de horeca

Door de plotse sluiting van de horeca, zitten horecazaken tijdelijk zonder inkomsten. Maar niet getreurd. Wij blijven niet bij de pakken zitten en lanceren de actie ‘Ambiance Trakteert’. Wil je graag je favoriete horecazaak steunen? Ambiance geeft je een waardebon van € 50 cadeau!

 

Je zou ook graag